Dersom du skal bruke siden vår for første gang er du nødt til å registrere din bedrift og en egen bruker. For å gjøre dette må du først trykke på knappen øverst til høyre hjørne «Registrer». Deretter trykker du på knappen «Registrer din bedrift», og du vil da få denne fanen opp:

Du starter med å fylle ut påkrevde felt, som er markert med «*», på din bedrift. Når dette er gjort så må du lage en personlig bruker, som du kan bruke for å bruke bedriftsprofilen din. Når alle felt er fylt ut må du til slutt godta, og lese, våre brukervilkår. Dersom du ikke godkjenner disse vil du ikke få tilgang til siden vår.

Etter du har laget brukeren vil vi som administrerer siden få melding om at du har registrert en bedrift. Bedriftsprofilen og brukerprofil vil ikke være synlig før vi har sett på den og godkjent den. Dette kan ta litt tid, men dersom alt er slik det skal være så vil vi godkjenne og publisere bedriftsprofilen og brukerprofilen.

Når du har logget inn for første gang vil du møte en startside som inneholder diverse informasjon. Kontaktinformasjonen til IKT ansvarlig vil være på startsiden, samt 3 ulike hyperkoblinger til de mest brukte sidene for bedrifter.

Som bedrift har du flere funksjonaliteter enn vanlige studenter. Dersom du har kjøpt bedriftspresentasjon eller workshop kan du enkelt redigere disse og publisere informasjon. Alle bedrifter kan også gratis publisere ulike jobber de ønsker å formidle til studenter, samt kjøpe tilleggsprodukter dersom det er ønskelig. Bedrifter vil også ha flere meny punkter som inneholder informasjon om Women’s Finance Day, Karrieredagene og om Næringslivsutvalget.

Alle registrerte bedrifter vil ha en offentlig bedriftsprofil som alle besøkende på siden kan se på. Besøkende finner ulike bedrifter under menypunktet «Bedrifter». Dersom du som bedrift ønsker å redigere hvilken informasjon som vises så kan dette enkelt gjøres. Først må du holde over ditt navn øverst til høyre hjørne og deretter trykke på «Min bedrift».

Da vil du komme til din bedriftsprofil hvor du enkelt kan redigere informasjonen som er publisert. For å redigere informasjonen må du trykke på ikonet som er vist til over. Nye funksjonaliteter gjør at du kan legge ut PDF dokumenter, sosiale medier og videoer på din profil. Vi anbefaler samtlige bedrifter å lage en utfyllende profil og bruke de nye funksjonalitetene.

På bedriftsprofilen kan også alle studenter se hvilke jobber og begivenheter som bedriften har publisert og er påmeldt. Dette er ikke mulig å endre.

Samtidig som man registrerer en bedrift, vil man også registrere en personlig bruker. Denne brukeren vil ikke studenter nødvendigvis se, men dersom din bruker er registrert som kontaktperson for bedriften så vil denne være synlig på bedriftssiden. For å redigere informasjonen som finnes på din bruker så må du først trykke på navnet ditt øverst i høyre hjørne, og deretter «Min profil».

 profilen din så kan du redigere kontaktinformasjon, lage et slagord og språket du vil kommunisere med. Det er også mulig å endre passord på profilen din, samt slette profilen. For å endre passord så trykker du på «XXXXXX». For å slette kontoen din så trykker du på «Slett konto».

For å komme på jobbportalen vår så må du trykke på menypunktet som heter «jobb» og deretter «Alle jobber» eller «Redigere mine jobber». Dersom du velger punktet «Alle jobber» så vil du se alle jobbene som er publisert på våre sider. Da kan du se hvordan jobbannonsen din ser ut for studenter, samt andre jobber.

Dersom du enten vil publisere eller redigere en jobbannonse så må du velge menypunktet «Jobb» og «Redigere mine jobber». Da vil du kunne publisere en ny jobb, som du gjør ved å trykke på knappen «Lag en ny jobb». Eller så kan du se alle aktive og inaktive jobber du har publisert. Du kan da enten åpne jobben, for å se hvordan den ser ut, deaktivere jobben eller redigere jobben.

Når du publiserer en ny jobb så må du fylle ut alle punkter som er markert med «*». Videre har du mulighet for å kjøpe flere produkter når du publiserer en jobbannonse for å promotere jobben og bedriften din. Noen av funksjonalitetene du kjøper vil skje automatisk ved kjøp, mens ved eksempelvis annonse på Facebook så vil du bli kontakt av Næringslivsutvalget.

På arrangementer menypunktet så kan du som bedrift se alle aktive arrangementer, se hvilke du har deltatt på samt redigere dine egne arrangementer. Under punktet «Alle arrangementer» så kan du se alle arrangementer som blir arrangert i regi av Næringslivsutvalget.

Dersom din bedrift har kjøpt en bedriftspresentasjon, workshop eller andre arrangementer i regi av Næringslivsutvalget så vil disse kunne redigeres under fanen «Arrangementer» og «Mine arrangementer». Da vil du kunne redigere informasjonen rundt arrangementet, samt ulike funksjonaliteter. Som standard har alle bedriftspresentasjoner 100 plasser, hvor det er en 50/50 splitt mellom Bachelor og Master studenter. Dersom bedrifter ønsker å ha en annerledes fordeling så må dere ta kontakt med IKT-ansvarlig i Næringslivsutvalget.

På bedriftspresentasjoner så kan du redigere flere aspekter av presentasjonen. På presentasjonen eller annet event til din bedrift så kan du blant annet stille spørsmål til alle studenter som melder seg på. Du kan velge å ha multiple choice spørsmål, langsvar og tekst spørsmål som studenter kan svare på. Man kan velge om spørsmålene skal være obligatorisk eller frivillig.

På selve eventet så kan du velge å publisere fritekst, PDF dokumenter eller videoer. Det er også mulig å få sendt ut melding til alle som er påmeldt. I slike meldinger kan man inkludere informasjon om eventet.

På denne siden vil også bedrifter ha en oversiktsside over tilgjengelige promoteringsprodukter. Bedrifter kan blant annet kjøpe promotering på sosiale medier, annonseplassering på siden og mye mer. Vi anbefaler samtlige bedrifter å utnytte disse produktene og ta kontakt med infonu@nhhs.no for mer informasjon.

Under «career events» ligger en oversikt over Karrieredagene, Women’s Fiance Day og Karriere Med Mening. Her vil det ligge informasjon om de ulike eventene, kontaktinformasjon samt informasjon til bedrifter.

Under «About us» finner du informasjon om Næringslivsutvalget samt kontaktinformasjon til hele styret.